A N U N Ţ

Selectie in vederea ocuparii unor posturi - Conducător auto (autospeciale) -

 

 I. În conformitate cu prevederile art. 21, alin. (1) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic, ale OMAI nr. 46 din 19.03.2020 şi ale ordinului IGSU nr. 34999 din 27.08.2020 referitor la ocuparea posturilor vacante propuse a fi încadrate temporar, fără concurs, pe durata instituirii stării de risc epidemiologic şi biologic, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Anghel Saligny” al Judeţului Vrancea, cu sediul în municipiul Focșani, strada Dornișoarei, nr. 10, organizează selecție în vederea ocupării următoarelor posturi de execuţie vacante, temporar, pe durata instituirii stării de risc epidemiologic şi biologic, prin rechemare în activitate/încadrare directă, cu recrutare din rândul persoanelor care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice şi cerinţele stabilite în fişele acestor posturi, astfel:

 

Nr.

crt.

Denumirea postului vacant

Structura/

Subunitatea

Categoria de personal

Număr de posturi

Gradul maxim prevăzut al funcției

1  

Conducător auto (autospeciale)

Secţia de Pompieri Adjud

Subofițer

5

Plutonier adjutant șef

II. Definirea sumară a atribuţiilor postului:

  • Participă cu echipajul pe care îl încadrează, în cadrul gărzii de intervenție, la îndeplinirea misiunilor specifice, în raionul de intervenție;
  • Răspunde de menținerea permanentă în stare de funcționare a autospecialelor pe care este încadrat și aparaturii specifice, echipamentelor și accesoriilor din dotarea echipajului, precum și de întreținerea sectoarelor repartizate;
  • Răspunde de funcționarea și deplasarea autospecialei pe care o are în primire, la/de la locul producerii situațiilor de urgență;
  • Participă la programul de pregătire a personalului din compunerea gărzii de intervenție;
  • Execută serviciul de permanenţă și îndeplinește atribuțiile funcției în care este numit.

III. Cerințele posturilor, potrivit prevederilor din fişa postului:

  1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: subofițer;
  1. Gradul militar necesar ocupării postului: sergent major;
  2. Pregătirea necesară ocupantului postului:

3.1 Pregătire de bază: studii liceale cu diplomă de bacalaureat;

3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul;

3.3 Alte cunoştinţe: nu este cazul

3.4 Autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor:

- autorizație de acces la informații clasificate, nivel „secret de serviciu” (după încadrare);

- permis de conducere categoria “B, C”;                                                                                        

3.5 Limbi străine: nu este cazul;

  1. Experienţă:

4.1. Vechime în muncă / din care în instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională: nu este cazul;

4.2. Vechime în specialitatea structurii/studiilor: nu este cazul;

4.3. Vechime în funcţii de conducere: nu este cazul;

4.4. Perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 - 6 luni tutelă profesională;

  1. Aptitudini şi abilităţi necesare: nu este cazul;
  2. Aptitudini necesare / comportament solicitat: nu este cazul;
  3. Parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical;
  4. Trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic.

IV. Pentru a participa la selecție, candidaţii trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii:

  • să aibă pregătirea necesară ocupantului postului menţionată la punctul III.3 din anunţ;
  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  • să deţină permis de conducere, minim categoriile B şi C;
  • să fie absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat;
  • să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  • prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradul militar maxim al postului pentru care s-a organizat selecţie.
  • să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate, încadrare directă;
  • să obţină autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivel „SECRET DE SERVICIU” (după încadrare)[1];
  • să nu fi atins la data desfăşurării selecției vârsta standard de pensionare, aşa cum este prevăzută în Legea nr. 223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare.

Cadrele militare în rezervă pot fi recrutate în vederea rechemării în activitate dacă îndeplinesc suplimentar şi următoarele criterii specifice, dacă nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării, şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate în unităţi ale MAI, nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.

            A T E N Ţ I E! Candidatul care a fost selecționat pentru încadrare nu trebuie să aibă, la încadrare, calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic.

            A T E N Ţ I E!! Nu se admit derogări de la niciuna dintre condiţiile de participare la selecţie, prevăzute în prezentul anunţ.

 

V. Actele solicitate candidaţilor pentru constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la selecție:

Pentru constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la selecția pentru ocuparea postului vacant, candidatul trebuie să depună/transmită, exclusiv, în format electronic (scanat în format pdf., într-un singur e-mail), la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Anghel Saligny” al Judeţului Vrancea, la adresa de e-mail resurseumane@isujvn.ro, următoarele documente:

  1. cererea de înscriere (conform modelului anexat);
  2. curriculum vitae (în format Europass, conform modelului anexat);
  3. copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului, menţionate la pct. III.3 din prezentul anunţ (documentele de studii solicitate vor fi însoţite de foaie matricolă/supliment, dacă apare mențiunea pe acestea că sunt însoțite de foaie matricolă/supliment);
  4. copii ale actului de identitate, permisului de conducere auto, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
  5. copii ale certificatului de naștere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă, după caz;
  6. autobiografia (conform îndrumarului anexat) şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului (conform modelului anexat);
  7. cazierul judiciar, în termen de valabilitate;
  8. fotografie color 9x12 cm:
  9. adeverință medicală eliberată de către medicul de familie, care cuprinde antecedentele medicale personale semnificative și care atestă că starea de sănătate este corespunzătoare postului pentru care candidează, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției.
  10. declaraţie de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare (conform modelului anexat);
  11. declarație pe proprie răspundere (conform modelului anexat) din care să rezulte că:
    • nu are antecedente penale şi nu se află în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
    • nu a fost destituit dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
    • nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  12. declaraţie pe propria răspundere cu privire la riscul de infectare cu noul coronavirus SARS CoV-2 (conform modelului anexat);
  13. aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deţinerea, portul şi folosirea armelor şi muniţiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecţiei, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condiţiile legii;
  14. doar pentru cadrele militare în rezervă, adeverinţă eliberată de unitatea de unde a trecut în rezervă, în care să fie menţionate gradul militar în rezervă deţinut, perioadele de activitate şi funcţiile îndeplinite, motivul şi temeiul legal al trecerii în rezervă;

Documentele solicitate la lit. c), d) şi e), care presupun certificarea pentru conformitate cu originalul, vor fi prezentate în original, în volum complet, doar de către persoana selecționată.

Nu vor fi acceptate documentele solicitate în original, care prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate.

Pentru candidatul care nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original, în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, activitatea de selecție încetează.

Documentele pot fi prezentate și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.

La selecția pentru ocuparea posturilor vacante pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, precum şi condiţiile prevăzute de prezenta secţiune, respectiv cei ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţ.

 

VI. Data-limită până la care se pot depune documentele solicitate şi compartimentul care gestionează problematica specifică selecției:

Candidații care solicită înscrierea la selecție, vor transmite la adresa de e-mail resurseumane@isujvn.ro dosarul de recrutare (în volum complet), în format electronic (scanat în format pdf., într-un singur e-mail) până la data de 14.09.2020, ora 16.00.

La subiectul e-mail-ului se va specifica numele, prenumele şi funcția pentru care dorește participarea la selecție (ex. Popescu Vasile_conducător auto).

După înscriere, candidaţilor li se atribuie un cod unic de identificare, reprezentat de numărul de înregistrare alocat cererii de înscriere la selecţie. Numărul respectiv, îi va fi comunicat candidatului, de către structura de resurse umane, pe adresa de e-mail de la care a transmis dosarul de recrutare.

Candidații care îndeplinesc condițiile de participare și ale căror dosare de recrutare sunt complete și corect întocmite, vor fi planificați la interviu.

Interviurile se vor desfășura conform graficului activităților, în baza planificării ce va fi afișată ulterior pe site-ul unității, în timp util. Interviurile vor fi înregistrate audio-video.

Rezultatul la interviu nu se poate contesta.

Candidații selecționați trebuie să fie apți din punct de vedere medical, fizic și psihologic. Aptitudinea se constată de structurile de specialitate ale M.A.I., printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu.

Candidații selecționați pentru ocuparea posturilor vacante vor susține evaluarea psihologică, cu personal specializat de la nivelul M.A.I., anterior încadrării. Vor putea fi încadrați pe post doar candidații care vor primi avizul psihologic Apt .

Dacă la finalizarea evaluării psihologice, nu promovează toţi candidaţii selectaţi, vor fi planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice, candidaţii clasaţi pe locurile următoare.

Candidații selecționați și încadrați vor întocmi fișa medicală-tip M.A.I., în cel mai scurt timp de la încadrare, conform O.M.A.I. 105/2020.

Dacă în urma întocmirii fișei medicale-tip M.A.I., se constată neîndeplinirea baremelor medicale specifice, persoanele încadrate vor fi trecute în rezervă.

Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea selecției, pot fi obținute de la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Anghel Saligny” al Judeţului Vrancea, exclusiv telefonic, la nr. 0755.088.647 sau 0755.106.841, în zilele lucrătoare, între orele 09.00-15.00.

 

VII. Graficul şi locul de desfăşurare a selecției

Nr. crt.

Activităţile

Termen/perioada

Observaţii

1.   

Numirea comisiei de selecție, conform art. 5 din Procedura privind ocuparea, fără concurs, a posturilor vacante din unitățile M.A.I., pe durată instituirii stării de risc epidemiologic şi biologic

09.09.2020

2.   

Întocmirea graficului și a anunțului privind ocuparea posturilor vacante

09.09.2020

3.   

Postarea la avizier și pe pagina de internet a unității a anunțului privind ocuparea unor posturi vacante pe durată instituirii stării de risc epidemiologic şi biologic

09.09.2020

4.   

Depunerea dosarelor de recrutare, în volum complet, în format electronic, la adresa de e-mail indicată în anunț, de către candidații care doresc înscrierea la selecție

14.09.2020

ora 16.00

5.   

Verificarea, de către comisie, a îndeplinirii cerințelor de ocupare stabilite în fișa postului, precum și a condițiilor legale și criteriilor specifice, pentru candidații care au depus dosarele de recrutare.

14 - 20.09.2020

6.   

Postarea tabelului cuprinzând rezultatele verificării dosarelor de recrutare, a listei candidaților care nu îndeplinesc condițiile de participare la selecție, precum și planificarea la interviu pentru candidații care îndeplinesc condițiile și ale căror dosare de recrutare au fost complete și corect întocmite.

20.09.2020

La avizierul unităţii şi pe pagina de internet a unităţii

7.   

Realizarea interviurilor cu candidații, conform planificării

21 – 26.09.2020

Informațiile privind data, ora și locul susținerii interviului vor fi afișate pe site-ul unității

8.     

Întocmirea procesului verbal de către comisia de selecție și prezentarea acestuia în vederea luării deciziei cu privire la persoanele care vor ocupa posturile vacante

26.09.2020

9.   

Afișarea listei cu candidații selecţionaţi pentru ocuparea posturilor vacante, care urmează a fi încadrați

26.09.2020

La avizierul unităţii şi pe pagina de internet a unităţii

10.   

Planificarea persoanelor selecţionate pentru ocuparea posturilor vacante, în vederea susținerii evaluării psihologice

26.09.2020

Informațiile privind data, ora și locul susținerii evaluării psihologice vor fi afișate pe site-ul unității

11.   

Susținerea evaluării psihologice de către candidații selecţionaţi

28 – 29.09.2020

12.   

Prezentarea documentelor care presupun certificarea pentru conformitate cu originalul, de către candidații selecţionaţi

29.09.2020

13.   

Emiterea actului administrativ de încadrare a personalului selecționat și aducerea acestuia la cunoștința persoanelor încadrate în vederea prezentării la locul de muncă.

30.09.2020

14.   

Întocmirea fișei medicale–tip M.A.I.

După încadrarea și prezentarea la locul de muncă a personalului selecționat

15.   

Efectuarea verificărilor prin intermediul structurilor de cazier judiciar, evidență operativă și special ale Poliției Române, etc.

16.   

Întocmirea Notei de cunoaștere

Candidații selecționați vor fi încadrați temporar, pe durata instituirii stării de risc epidemiologic şi biologic, iar la expirarea termenului, vor fi trecuți în rezervă de drept.

Prezentul anunț este publicat pe pagina principală a site-ului unității www.isujvn.ro și afișat la avizierul unității începând cu data de 09.09.2020.

La informaţiile cuprinse în anunţ şi la graficul desfăşurării selecţiei, pot surveni modificări sau completări, caz în care acestea vor fi publicate în timp util, prin metodele: afişare la sediul inspectoratului şi publicare pe pagina de internet a unităţii.

 

Anexe:

  1. Cerere de înscriere;
  2. Declaraţie pe proprie răspundere (antecedente penale şi activităţi politice);
  3. Curriculum vitae;
  4. Declaraţie de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare;
  5. Declaraţie pe proprie răspundere cu privire la riscul de infectare cu noul coronavirus SARS CoV-2;
  6. Îndrumar pentru întocmirea autobiografiei;
  7. Tabel nominal cu rudele candidatului.

 

Anuntul in format pdf                                                                    

                                                                                                      

Întocmit

Șef Serviciu Resurse Umane

[1] „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii.” potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016, cu modificările şi completările ulterioare;