Index articole

  ART.3

 

Activităţile de informare preventivă se desfăşoară pe baza principiilor proactive, care propun ca administraţia să întâmpine evenimentele, să caute o soluţie la probleme chiar înainte ca acestea să apară şi să conteze pe ajutorul tuturor cetăţenilor săi:

  1. a)Principiul transparenţei dă posibilitatea cetăţenilor şi utilizatorilor să participe la asigurarea unei funcţionări corecte a activităţii, să dispună de informaţie, ca bază de dialog între administraţie şi cetăţean. De asemenea, transparenţa trebuie să servească drept instrument de control a administraţiei publice din partea cetăţenilor.
  2. b)Principiul participativ statuează concepţia potrivit căreia, cetăţeanul este în acelaşi timp “utilizator şi proprietar” al serviciilor publice private, în calitatea sa de contribuabil. Rezultă astfel că participarea sa este garantată pentru ca serviciul să fie prestat corect, chiar prin implicarea cetăţeanului în colaborare cu unitatea prestatoare. În baza principiului proactiv, mass media trebuie să colaboreze cu inspectoratele pentru situaţii de urgenţă în scopul informării şi educării preventive a populaţiei.
  3. c)Principiul responsabilităţii se referă la măsura în care organizaţia publică se face responsabilă de prestarea serviciului în faţa cetăţenilor.
  4. d)Principiul eficacităţii se referă, în exclusivitate la îndeplinirea obiectivelor în condiţii corespunzătoare bazate, fie pe maximizarea efectelor, fie pe minimizarea eforturilor.